sobota, 1 grudnia 2012

Konsulting w pionie produkcyjnym to nie moda


Iwona Sorbian | Konsulting w pionie produkcyjnym

Sięganie po usługi firm konsultingowych już dawno przestało być traktowane w kategoriach zaspokojenia ciekawości i kaprysów, skłonnych do innowacji właścicieli przedsiębiorstw produkcyjnych.

Dziś konsulting w pionie produkcyjnym staje się standardem, a czasami wręcz koniecznością. Informatyzacja i dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii oraz potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze organizacji i kultury pracy przedsiębiorstwa zwyczajnie zmuszają właścicieli firm produkcyjnych do poszukiwania optymalnych rozwiązań, które zapewnią przedsiębiorstwu konkurencyjność na rynku i pewne zyski.

Nie dziwi zatem szeroka oferta firm konsultingowych z jednej strony i ich duża popularność wśród przedsiębiorców z drugiej.

Konsulting w polskim wydaniu to zjawisko stosunkowo młode, które pojawiło się w wyniku transformacji ustrojowej. Zainteresowanie w tamtym czasie polskim rynkiem inwestorów zagranicznych spowodowało istny wysyp firm konsultingowych (w latach 1989-1991 powstało ponad 700 takich firm*).

Wówczas ich zadania polegały głównie na stworzeniu solidnego bussines planu.
Obecnie obszar ich działania został poszerzony, do tego stopnia, że konieczna stała się specjalizacja w danej usłudze.

Stąd na przykład firmy oferujące pomoc w zakresie przygotowania wniosków o dofinansowanie ze środków UE czy pomoc we wdrożeniu nowoczesnych systemów zarządzania produkcją i utrzymania ruchu.

Konsulting w pionie produkcyjnym obejmuje szeroką gamę usług, począwszy od szczegółowego zapoznania się z przebiegiem procesu produkcyjnego, poprzez zaproponowanie elastycznych zmian służących jego reorganizacji, na projektowaniu i wdrożeniu niezbędnych rozwiązań informatycznych kończąc.

Doradztwo w pionie produkcyjnym to nie tylko przeprowadzenie kliku audytów. To ciągłe uczestnictwo i monitoring nad wdrażaniem zaproponowanych zmian. Nie mniej ważne jest skupienie się na zarządzaniu kapitałem ludzkim.

Na początek konieczne jest zdiagnozowanie głównych problemów przedsiębiorstwa, a to zwykle udaje się osiągnąć w efekcie współpracy z załogą, a nie tylko poprzez wysłuchanie opinii kadry kierowniczej. Dotarcie do załogi to większa połowa sukcesu.

Często się zdarza, że pracownicy chętniej opowiadają o problemach na produkcji zewnętrznym konsultantom niż swoim bezpośrednim przełożonym. Informacje uzyskane od załogi skonfrontowane z wiedzą płynącą z obserwacji procesu produkcyjnego stanowią wartość i doskonały punkt wyjścia do rozpoczęcia wdrażania zmian. Produkcyjni.pl dzięki doświadczeniu i wiedzy zdobytej podczas diagnozowania firm produkcyjnych szybko potrafią dostrzec problemy i zaproponować optymalne ich rozwiązanie.

Konsulting w pionie produkcyjnym to nie moda albo jakiś sezonowy trend, to przemyślane działanie oferujące zestaw kompleksowych rozwiązań aplikowanych w celu zwiększenia wydajności działu produkcyjnego. Popularność firm konsultingowych bynajmniej nie jest przypadkowa.


inż. Iwona Sorbian

Główny Manager ds. wdrożeń
tel: 517 560 097


* http://www.conquest.pl/552/poczatki-konsultingu-w-polsce-wywiad-z-prof-jerzym-cieslikiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz